Spellenclub
Agenda
Bezoekers
Nu online: 1
Totaal: 121775
Je kunt ons ook volgen.
Facebook

Klask

 

Uitgever: Klask
Genre: actie
2 spelers
5 – 10 minuten
leeftijd 8+


Klask is een snel actiespel waarbij je moet proberen punten te scoren in het doel van de tegenstander of doordat je tegenstander een fout maakt. Wie het eerste 6 punten heeft, wint het spel.

Inhoud van de doos: Een houten Klask tafel, 1 balletje +1 reserve, 2 blauwe scoreschijven, 3 witte magneetjes + 1 reserve, 2 zwarte magnetische speelfiguren bestaande uit 2 delen.

Beide spelers plaatsen de bovenkant van hun speelfiguur op de tafel en houden het tweede deel onder de tafel om de 2 delen aan elkaar vast te maken. De 3 witte magneetjes worden in het midden van het speelveld gelegd op de aangegeven rondjes. De bal wordt in een van de hoeken van het veld gelegd en iedereen is klaar om te spelen.

Punten scoor je als volgt:

  • als je de bal in de uitsparing van de tegenstander krijgt.
  • als de tegenstander 2 witte magneetjes aan zijn speelfiguur heeft kleven
  • als de tegenstander zijn speelfiguur in zijn uitsparing stuurt
  • als de tegenstander zijn speelfiguur “kwijt is” op jouw helft van het bord of hij omvalt

Onze mening: Op het eerste gezicht heeft Klask een beetje weg van een vereenvoudigd mini tafelvoetbal. Niet iets waar we normaal echt heel warm voor lopen. Doordat we op de beurs een minuutje over hadden zijn we toch even achter een van deze tafels beland en blijkt het echt een heel erg leuk spel te zijn. Het is wel groot, maar toch niet zo groot dat het heel onhandig is (probeer maar eens een tafelvoetbal in je huis te zetten… ), het is heel snel klaar te zetten en te leren. Ook is het mogelijk om tafels voor 4 spelers te krijgen. Daar waar ik een bloedhekel heb aan sjoelen of tafelvoetbal, vind ik dit erg leuk om te spelen en blijft het niet bij 1 spelletje. De magneetjes zijn ook geniaal, want het wordt nog leuker als het lukt om deze met de bal naar de kant van de tegenstander te spelen. Dit verkleint het gebied waar hij veilig met zijn pion heen kan.

Score 1-5: 4,5